Monday, January 24, 2011

BUKAN MADAH BUKAN KHUTBAH 2

Bukan Madah Bukan Khutbah 2

andai aku bisa...
memainkan lagu indah
akanku nyanyikan sepenuh hati
biar dekat di telinga
agar jadi peransang minda
untuk anak didikku..

andai aku bisa...
memetik bintang kejora
akan kusemat di dada mereka
biar dekat di hati
biar jadi pembakar motivasi
untuk anak muridku...

andai aku bisa...
menjadi kandil usang
yang sentiasa menggemerlap
membakar diri
untuk menerangi pintu hati
anak bangsaku...

andai aku bisa...
meneroka lautan dalam
akan ku selam jauh ke dalam
dadamu yang kosong
jiwa mu yang lara

tapi apakan daya, aku hanya bisa
berdoa dan berserah pada yang Esa
semoga anak didikku berjaya
teruskan perjalanan
tegakkan kebenaran dan raihlah kejayaan
semoga berjumpa lagi di kemuncak kegemilangan.


no 6, rh. warden 2007



Tajuk: Menanam janji sehidup semati....
Foto ini diambil semasa keluar outing dengan anak di Tanjung Lobang Miri.

No comments:

Post a Comment